Naše závazky z hlediska společenské odpovědnosti firem
NAŠE ZÁVAZKY VŮČI UDRŽITELNÉMU ROZVOJI
Od roku 2010 naplňuje společnost ATALIAN strategii udržitelného rozvoje. Konkrétně začlenila zásady a rámec normy ISO 26000 o společenské odpovědnosti firem do všech svých operací. Od té doby ATALIAN prokázala své závazky vůči společenské odpovědnosti firem celou řadou způsobů. Naše skupina se v roce 2012 stala členem iniciativy Global Impact OSN. O dva roky později podepsala ATALIAN francouzskou Úmluvu o podpoře rozmanitosti. V roce 2015 prokázala ATALIAN svůj závazek vůči ochraně životního prostředí podpisem Prohlášení o péči o klima a navržením zásad odpovědného nákupu. V roce 2016 vydala ATALIAN dokument Zásady v oblasti společenské odpovědnosti firem adresovaný jak zaměstnancům, tak i klientům.
ATALIAN je od roku 2012 signatářem iniciativy Global Compact OSN. Global Compact je iniciativa OSN , která má za cíl vybízet podniky po celém světě, aby přijaly zásady udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti firem a podávaly zprávy o jejich naplňování. Jedná se o rámec založený na zásadách, který obsahuje deset zásad v oblastech lidských práv, práce, životního prostředí a boje proti korupci.
Koncem roku 2014 se ATALIAN stala signatářem francouzské Úmluvy o podpoře rozmanitosti, aby tak vyjádřila a formalizovala svůj závazek vůči nediskriminaci a svou věrnost podpoře rozmanitosti. Tato úmluva je tvořena šesti články, které vybízejí společnosti k tomu, aby bojovaly proti diskriminaci a podporovaly rozmanitost na pracovišti.
V ATALIAN zakládáme naše rozhodnutí, odborné záležitosti a obchodní vztahy na základní zásadě čestnosti a bezúhonnosti. A z tohoto důvodu se ATALIAN rozhodla vypracovat Etický kodex, jehož cílem je zvyšovat povědomí našich pracovníků o důležitosti mravních kvalit. Po nástupu do naší společnosti se musí pracovníci zavázat k tomu, že budou jednat čestně a že budou dodržovat základní hodnoty skupiny a že budou rovněž přispívat k udržování ovzduší důvěry. V roce 2017 byl Etický kodex revidován s ohledem na to, aby byly s jeho pomocí odhalovány jakékoli případné korupční nebo protisoutěžní praktiky.
Na základě této specifické struktury a systému řízení nazvaným „Nákupní excelence“ usiluje podnikové oddělení nákupu o dosahování excelence v kvalitě poskytovaných služeb a rovněž o transparentnost a duch partnerství ve vztahu ke svým klientům, dodavatelům a subdodavatelům. V zájmu dosažení tohoto cíle se ředitel společnosti rozhodl vypracovat Zásady udržitelného nákupu. Tento dokument, jehož působnost je jak interní, tak externí, zahrnuje Úmluvu o udržitelném nákupu, kterou jsou dodavatelé a subdodavatelé požádáni podepsat, a rovněž Úmluvu o etickém nákupu, která je zaměřena na pracovníky ATALIAN. K dnešnímu dni bylo našimi dodavateli podepsáno více než 50 závazků k udržitelnému nákupu.
ATALIAN podepsala v prosinci 2015 Prohlášení o péči o klima. Prostřednictvím tohoto opatření si ATALIAN přeje zdůraznit svou strategii ve smyslu udržitelné odpovědnosti firem a sdílet své inteligentní postupy, které mohou přispět ke zmírnění změny klimatu.
ATALIAN se rozhodla formalizovat své závazky a cíle v oblasti společenské odpovědnosti firem v dokumentu nazvaném Zásady v oblasti společenské odpovědnosti firem. Tento dokument má za cíl demonstrovat závazek ATALIAN vůči otázkám společenské odpovědnosti firem, ale také k řízení jakosti a zlepšování našeho výkonu vůči klientům a zákaznické spokojenosti.
ATALIAN je aktivním členem výboru ředitelů pro udržitelný rozvoj (C3D). Tato francouzská nezisková organizace zve ředitele a manažery aktivní v oblasti udržitelného rozvoje k účasti na workshopech a ve výboru pro udržitelný rozvoj. ATALIAN tak má možnost držet krok se strategickými směřováními nejvýznamnějších korporací a připravit se na důležité změny, které mohou ovlivnit jejich klienty.