
Lidský faktor aneb Jak řeší technickou správu vaše firma?
Zajisté jste někdy řešili, že se dodavatel úklidových služeb, technického zabezpečení nebo provozovatel ochranky vymlouvá na chybu personálu. Běžně se stává, že s personálem úklidové firmy se nemůžete jednoduše domluvit. A kdo je vlastně zodpovědný za škody způsobené nekvalifikovaným externím personálem?
Zeptali jsme se Jakuba Jirouška, ředitele divize obchodu a energie ve společnosti ATALIAN CZ.
Jaká kritéria musí splňovat zaměstnanec společnosti zajišťující facility management. Koho zaměstnáváte ve společnosti ATALIAN?
Již od založení společnosti dbáme o společenskou zodpovědnost naší firmy. Všichni naši zaměstnanci mají legální pobyt na území České republiky, jsou bezúhonní a velmi loajální vůči zaměstnavateli a klientům. Svůj personál řádně odborně školíme pro práci s moderním technologickým zařízením. Dá se s jistotou říct, že personál je naše největší know-how. Bez toho nebude fungovat žádná zázračná technologie.
Pokud by došlo k selhání lidského faktoru nebo k nehodě, jakým způsobem je poškozený odškodněn?
Je třeba, aby poskytovatel měl řádně sjednané pojištění odpovědnosti v co nejvyšší výši. Naše společnost je pojištěna až do výše 100 milionů korun za škody, které by naši zaměstnanci mohli způsobit svou nedbalostí. Nicméně toto riziko je velmi nízké vzhledem k tomu, že každý zaměstnanec je řádně proškolen a je neustále kontrolován v činnosti, kterou provádí, a také v oblasti BOZP (Bezpečnost a ochrana zdraví při práci).