V průběhu let si ATALIAN vytvořila programy a partnerství, které pomáhají v dosahování jejích cílů ve smyslu sociální, hospodářské a environmentální odpovědnosti. Od analyzování životního cyklu našich linií služeb přes vyhodnocování uhlíkové stopy až po vytváření školení, které má za cíl předcházet poškození svalové a kosterní soustavy a nemocem srdce. Všechny tyto akční plány demonstrují naši ochotu dosáhnout jako skupina pokroku.
Partnerství s neziskovou organizací Global Heart Watch
Srdeční zástava má ve Francii na svědomí smrt přibližně 40 000 lidí ročně a jen 4 % postižených osob v důsledku nedostatečné včasné intervence přežije. Navíc dochází k 30 % těchto srdečních zástav na pracovišti. V roce 2015 se ATALIAN rozhodla přijmout konkrétní opatření a uzavřít partnerství s Global Heart Watch (GHW) neziskovou organizací, která se zaměřuje na prevenci případů náhlého úmrtí u dospělých. Prostřednictvím tohoto partnerství GHW organizuje vzdělávací lekce pro pracovníky ATALIAN v areálech klientů. Zaměstnanci jsou tedy školeni v tom, aby poznali první známky srdeční zástavy a poskytli první pomoc, zatímco se čeká na příjezd zdravotníků. V roce 2017 ATALIAN obnovila své partnerství s touto neziskovou organizací za účelem zvýšení počtu vzdělávacích lekcí.
Akvizice Dialogue Partenaires Services
V souladu se strategií v oblasti společenské odpovědnosti firem nabyla ATALIAN francouzskou společnost nazvanou Dialogue Partenaires Services (DPS). DPS, jakožto společnost založená v roce 1992 lidmi pocházejícími z odvětví sociální ekonomiky, posiluje prostřednictvím hospodářských aktivit profesionální zařazení. DPS pomáhá lidem, kteří jsou izolovaní od profesního světa, v jejich snaze o návrat do zaměstnání, a to tím, že jim dává práci v úklidovém odvětví. Od roku 1993 využilo výhod jejich programu profesního zařazení více než 5 500 zaměstnanců.
Partnerství s univerzitou Paris-Dauphine
Koncem roku 2016 ATALIAN, Univerzita Paris-Dauphine a Nadace Paris-Dauphine podepsaly globální partnerství, které má za cíl rozvíjení jejich spolupráce na poli vzdělávání a profesního začlenění absolventů z této pařížské univerzity. ATALIAN bude nabízet praxe, stáže a mezinárodní dobrovolnické smlouvy, jakož i dočasná a trvalá pracovní místa studentům a mladým absolventům univerzity Paris-Dauphine. Prostřednictvím této iniciativy chce ATALIAN předat svou kulturu a své hodnoty mladým absolventům, vzdělávat je, začlenit je do pracovního trhu a pomoci jim se profesionálně rozvíjet.
Předcházení poškození svalové a kosterní soustavy
V roce 2014 iniciovala francouzská linie úklidových služeb strategii předcházení poškození svalové a kosterní soustavy, a zejména zavedla program na vzdělávání vedoucích pracovníků v této problematice. V návaznosti na získané poznatky a úspěšné zkušenosti na tomto poli pokračuje tento projekt vytvářením nových vzdělávacích modulů pro manažery provozů. Školení jim pomůže odhalovat rizika spojená s poškozením svalové a kosterní soustavy a nabídne jim řešení, která jim pomohou iniciovat určitý myšlenkový proces na toto téma.
Vyhodnocení uhlíkové stopy v rámci našich linií podnikání
Cílem vyhodnocení uhlíkové stopy je měřit emise skleníkových plynů způsobené činností společnosti. Aby vyhodnotila uhlíkovou stopu svých aktivit, prováděla ATALIAN vyhodnocení uhlíkové stopy našich linií podnikání Úklidové služby, Technická správa, Zabezpečení objektů a Údržba zeleně ve Francii. ATALIAN se rozhodla jít ještě dál, a to provedením vyhodnocení uhlíkové stopy u svých úklidových aktivit ve Francii. V návaznosti na toto posouzení byl vypracován akční plán ke snížení jejich dopadu o 10 % a přijata byla konkrétní opatření. Tento uhlíkový profil je znovu vyhodnocován každé čtyři roky, s cílem měřit relevanci a účinnost opatření, jež byla na konkrétním místě zavedena.
Analyzování životního cyklu našich služeb
Linie podnikání v úklidových službách ATALIAN vytvořila nástroj, který je schopen analyzovat životní cyklus dané služby. Cílem tohoto nástroje je vypracovávat zprávu o životním cyklu úklidových služeb v různých okamžicích doby trvání smlouvy. Tento nový nástroj umožňuje ATALIAN reagovat na nárůst klientových požadavků ve smyslu dopadu na životní prostředí.
Pasport společenské odpovědnosti firem
ATALIAN vyvinula nástroj, nazvaný Pasport společenské odpovědnosti firem, schopný popisovat v libovolném okamžiku výkonnostní profil určitého místa/provozu s ohledem na společenskou odpovědnost firem a udržitelný rozvoj. Tento nástroj pokrývá dva hlavní aspekty:
-
Zaprvé je cestou sebehodnocení, ve formě dotazníku založeného na 7 zásadních otázkách v rámci normy ISO 26000, které klient a provozní tým v místě plní, stanoven „výkonnostní profil s ohledem na společenskou odpovědnost firem“. Výsledek je dán výkonností v oblasti společenské odpovědnosti firem v místě, což na druhou stranou pomáhá stanovit prioritní opatření, kterými by bylo možné výsledky naplňovat a vylepšovat.
-
Zadruhé je stanoven „uhlíkový profil“, aby bylo možné vyhodnotit emise skleníkových plynů spojené s vykonáváním úklidových služeb v klientově provozu. Tento profil pomáhá definovat, jaká zlepšení jsou nutná, a stanovit akční plán ke snížení emisí skleníkových plynů.