

Ve středu, 9. dubna 2025 jsme na centrále v budově Filadelfie přivítali milou návštěvu – studenty z IAE Montpellier. Studenti se dozvěděli nejen, jak funguje facility management, co obnáší a jaké existují moderní technologie v úklidu, ale také si odnesli inspiraci z osobního příběhu a zkušenosti z týmové spolupráce. Jaký další přínos pro studenty návštěva ATALIAN CZ měla a co přinesla nám?
Nejdůležitější je péče o lidi a jejich propojení
Velmi nám záleželo na tom, aby se u nás studenti cítili dobře, a kromě výhledu na nádherné pražské panorama si užili také čas strávený v prostorách našeho open spacu, dozvěděli se nové informace o tom, jak funguje facility management a odnesli si více než jen hezkou vzpomínku na návštěvu v naší firmě. Stylově a jak jinak než v Paříži, jak nazýváme naší největší zasedací místnost, jsme tyto studenty pohostili ve francouzském duchu čerstvým ovocem, pečivem, křehkými sušenkami a samozřejmě kávou a vodou s citronem.
Generální ředitel Daniel Digoň se zakrátko na to ujal první části prezentace, v níž se studenti dozvěděli více o jeho osobě, dětství s přísným otcem a snech, kterých se i přes veškeré odrazování a těžkosti nikdy nevzdal.
“Nejdůležitějším faktorem jsou lidé a já věřím, že vytvořit důvěru mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem a klienty a firmou je základním stavebním kamenem úspěchu.”
Generální ředitel Daniel Digoň
Hesla firmy ATALIAN
Studenti byli seznámeni s hesly, jimiž se firma ATALIAN řídí a která by měla mít v životě každého z nás z morálního i lidského hlediska vysokou prioritu.
- Nezrazovat lidi – jen šťastní a spokojení lidé jsou základem úspěchu
- Mít vizi – je nezbytné vědět, kam chceme směřovat
- Překonat strach – je jen v naší hlavě a je potřeba jej překonat
- Odvaha – nenechte svůj mozek, aby zničil vaše plány
- Disciplína – věci se musí vytrvale budovat a je třeba za nimi jít
- Trpělivost – dobré věci přijdou v ten správný čas
Daniel Digoň otevřeně mluvil o tom, jak tyto principy formovaly jeho pohled na lidi.
“Každý jednotlivec má potenciál něco změnit k lepšímu, a právě lidský přístup je klíčem k lepšímu prostředí ve firmě i mimo ni.”
Každý člověk je důležitým článkem
Další část prezentace patřila personální ředitelce Zuzaně Thiele. V této části se naši hosté dozvěděli, jakým způsobem probíhá nábor zaměstnanců do firmy ATALIAN CZ a byl jim ukázán onboarding plán s úvodním videem, které pomáhá nováčkům se lépe adaptovat s firemní kulturou, ale i technologií ve firmě. Důležitou zmínkou toho, jak funguje facility management byl také fakt, že každý jednotlivec je důležitým článkem (bez ohledu na funkci) a bez tohoto článku by firma jen špatně fungovala. Ostatně to si studenti vyzkoušeli na vlastní kůži v následující části prezentace.
Týmová výzva: Hra na architekty a stavitele
Součástí programu v rámci toho, jak funguje facility management v praxi byla také týmová hra, při níž naši hosté utvořili 5 týmů, rozdělili si role a začali aktivně zpracovávat plány na budování stavby. Nejvíce času studentům zabrala snaha domluvit se, kdo jakou pozici bude vykonávat a následně vypracovat plán, jak bude jejich stavba vypadat.
Studenti se poté vyjádřili k tomu, co jim na této hře přišlo nejzajímavější. Téměř všichni se shodli na tom, že bylo zajímavé pozorovat, jakým způsobem mezi sebou komunikují a zda jsou schopni se domluvit.
Za nejméně pozitivní vlastnosti poté hodnotili své organizační schopnosti, v důsledku toho také nekvalitně provedené stavby, špatně předané informace a nedostatečnou komunikaci mezi sebou.
“Pochopili jsme, že pro kvalitně odvedenou práci je potřeba mít všechny informace, pečlivě rozdělené role a komunikovat kvalitně,” shodli se francouzští studenti a Daniel Digoň k tomu dodává, že dané uvědomění je skvělý základ pro růst.
Konečná část programu
V poslední části programu byly technickým ředitelem společnosti, Filipem Ryšavým studentům odprezentovány moderní technologické výrobky v úklidu a jiné nejnovější technologie v naší firmě. Představen jim byl mycí dron, čisticí robot a ostatní technologie facility managementu, které lidem v životě usnadňují práci. Závěrečné slovo si poté převzal Daniel Digoň, který poděkoval studentům a jejich profesorům za návštěvu a předal jim dárkovou taštičku s upomínkovými předměty.
Co jsme si z této návštěvy odnesli my?
Návštěva byla inspirativní nejen pro studenty, kteří se dozvěděli vše o moderních technologiích v úklidu a technologiích ve facility managementu, ale i pro nás.
„Návštěva studentů z Francie nám ukázala, že otevřenost, sdílení zkušeností a smysluplný kontakt s mladou generací mají skutečně smysl,“ říká na závěr Daniel Digoň a dodává, že se již nyní na další podobná setkání skutečně těší a věří, že se stanou přínosem pro obě zúčastněné strany.