Finanční audit je způsob, jak můžou podniky posoudit své finanční zdraví a výkonnost podniku a zároveň zabezpečit, aby procesy a postupy společnosti byly v souladu se zákonem. Jak se na finanční audit ve firmě připravit, a jaké kroky podniknout k tomu, aby proběhl hladce?
Nemějte z finančního auditu zbytečný stres
Audity poskytují nezávislé názory na finanční zdraví podniku nebo organizace a můžou přidat skutečnou hodnotu podnikům všech velikostí. Jsou však často časově i finančně náročné, pokud se na ně dostatečně nepřipravíte.
Audit by vás neměl naplňovat hrůzou. Správné plánování a příprava na audit vaší účetní uzávěrky může vaší organizaci ušetřit čas i peníze a nemusí ani narušit vaše podnikání
Jak se připravit na audit?
Tady je několik tipů, jak se připravit na audit:
1. Uzavřete všechna čísla a knihy před auditem
Ujistěte se, že je vaše firma připravená na příchod auditorů.
Uzavřete fiskální rok a udělejte si přehled ve vaší účetní knize. Slaďte významné účty, jako jsou pohledávky, závazky, hotovost, zásoby a výdaje vzniklé za finanční rok. To ulehčuje auditorskému týmu práci a šetří čas oběma stranám.
2. Připravte si potřebné dokumenty
Před začátkem auditu požádejte auditora o kontrolní seznam požadovaných dokumentů. Shromážděte všechny požadavky na zlepšení efektivnosti procesu.
Ve finančním auditu to může zahrnovat:
- organizační dokumentace, jako jsou stanovy
- interní účetní uzávěrka
- manuál k postupům účtování společnosti
- nájemní, provozní, úvěrové a jiné smlouvy uzavřené společností
- bankovní výpisy
3. Začněte používat online software, který vám ulehčí práci
Online účetní a fakturační software může firmám pomoci ukládat a kategorizovat dokumenty před auditem.
Tyto programy dokážou zautomatizovat velkou část práce při organizaci souborů a dopřát vašemu finančnímu týmu čas na důležitější úkoly.
4. Zamyslete se nad způsoby, jak snížit provozní náklady
Dokonce i finančně dobře řízený podnik bude mít pravděpodobně aspoň několik případů nadměrného utrácení, které najdete během pečlivého finančního auditu.
Provozní náklady souvisí s každodenními požadavky na provoz vašeho podnikání. Můžou zahrnovat účty za energie, kancelářské potřeby a mzdy zaměstnanců.
Podívejte se na jednotlivé náklady a zjistěte, jestli se dají snížit. Zvážit můžete například energetickou náročnost vašeho objektu. Pokud sáhnete po řešeních ke snížení spotřeby energie za použití nejmodernějších technologií, z dlouhodobého hlediska tak můžete ušetřit značnou sumu financí.
5. Investujte do prediktivní údržby
Selhala zásadní část zařízení a způsobila značné překročení rozpočtu kvůli potřebě opravářů a náhradních dílů? Neočekávané výdaje můžou ve vaší firmě pořádně zamíchat kartami a způsobit komplikace.
To by se vám však nestalo, kdybyste se rozhodli pro pravidelnou prediktivní údržbu vašich objektů. Díky prediktivní údržbě můžete ušetřit drastickým snížením neočekávaných problémů a nákladů, které způsobují.
Před finančním auditem je proto rozumné zamyslet se i nad touto oblastí a zvážit zavedení prediktivní údržby.
Díky těmto krokům vás finanční audit nepřekvapí
Finanční audity můžou být pro mnohé podnikatele skličujícím a stresujícím procesem, ale při dostatečné přípravě a komunikaci mezi společností a auditorem může být tento proces relativně bezbolestný pro všechny zúčastněné. Aplikujte výše uvedené kroky a zabezpečte si i vy bezproblémový audit.
Neváhejte a obraťte se na služby společnosti Atalian, která vám pomůže s energetickými řešeními a prediktivní údržbou, která vám ulehčí celý proces auditu.
Hledáte specialisty v oblasti facility služeb?
Jsme předním hráčem na trhu Facility managementu. Ozvěte se nám a získejte nezavázanou nabídku.