

CAFM nebo Computer-Aided Facilities Management je na té nejzákladnější úrovni označení pro software, který vám pomůže s plánováním všeho ohledně facility managementu, správy budov a téměř každého aspektu denního provozu. Co všechno se však za tou zkratkou skrývá?
CAFM je rychle rostoucí oblast informačních technologií, která umožňuje majitelům firem, generálním ředitelům, manažerům a celkově podnikům přesunout základní logistické úkoly do digitálního prostoru.
Ať už mluvíme o pravidelných (day-to-day) úkolech v open office, úklidových službách, komplexní technické správě budov nebo například o správě vozidel, tento druh softwaru dokáže efektivně pomoci ve všem. Přečtěte si, co pro váš byznys může CAFM udělat.
Kdy používat CAFM?
Software CAFM pomůže vaší firmě rozvíjet a spravovat oblast lidských zdrojů (HR oddělení), spravovat finanční zdroje a dodávat efektivní řešení a výsledky. Pomůže vám také identifikovat interní procesy, které nefungují na 100% a vyžadují další posouzení, správu nebo preventivní údržbu.
CAFM je užitečný:
- na každodenní úrovni – správa kancelářských prostor, kontrola rezervací zasedacích místností, sledování zaměstnanců podle toho, kde se momentálně nacházejí, úklidové služby, zahradnické služby, revizní činnosti a kontroly, fleet management a jiné,
- při dlouhodobých komplexních úkolech – high-level plánování, technická správa budov a zařízení, evidence spotřeby energií, evidence zaměstnaneckých a dodavatelských smluv, stěhování, přestavby a jiné.
Jak CAFM pomáhá zaměstnancům?
Software ulehčí každodenní fungování vašeho facility management týmu (interního i externího). Propojení financí, lidských zdrojů, řízení a logistiky přestane být složitým procesem, který potřebuje neustálý dohled. CAFM také zefektivní práci i dalším zaměstnancům, kteří sdílejí společný kancelářský prostor, budovu nebo celý komplex.
Komu je CAFM určen?
CAFM software může efektivně využívat jakákoliv firma, která vlastní nebo si pronajímá fyzické prostory (budovy, kanceláře, sklady a jiné). Neexistují žádná omezení napříč odvětvími, která by vám bránila čerpat výhody CAFM a je jedno, jste-li technologický startup, logistická společnost nebo mezinárodní korporace.
CAFM software je ideální pro moderní agilní společnosti s volným pohybem zaměstnanců po kanceláři, ale přínos uvidí i tradiční pracoviště, která ocení uživatelsky příjemnou správu zařízení. Jednoduše, pokud pro své podnikání potřebujete prostor (budovy, sklady, parkoviště atd.) a pohyb (zboží, lidí, automobilů atd.), software CAFM vám jejich správu jednoznačně ulehčí.
CAFM systém od Atalianu
Pro naše široké služby v rámci facility managementu používáme moderní CAFM systém AFM, který splňuje ty nejnáročnější požadavky, ale i technické a bezpečnostní standardy. Díky tomuto systému zjednodušíme komunikaci, urychlíme vyřízení všech požadavků a usnadníme práci s daty.
CAFM systém AFM pokrývá hlavně následující oblasti:
- technickou správu ploch, zařízení a budov (preventivní a operativní údržba) včetně HelpDesk prostředí pro zadávání a sledování požadavků na facility management (FM) služby,
- komplexní revizní činnosti (kontroly, prohlídky, OTK, revize),
- úklidové služby a čistění lakoven,
- ekologické čistění (kanalizace a čistění odpadů),
- zahradnické služby (gardening),
- správu vozidel (fleet management),
- správu měřičů, evidenci spotřeb energií a účtovací náklady,
- jiné FM služby dle požadavků klientů (gastro, event management, řízení reklamací, provozní DMS, evidence smluv apod.).
K dispozici budete mít všechny relevantní informace o aktuálním stavu vašich budov, nákladech na opravu, poruchovosti jednotlivých zařízení či spotřebě materiálů, časové náročnosti a využití jednotlivých služeb. Náš CAFM systém má na starosti tým specialistů, který zpracuje vaše požadavky a připraví řešení na míru pro každého klienta.